Är marmor en bra idé för en bänkskiva i köket?
Jag funderar på att välja marmor som material till min nya bänkskiva i köket. Jag älskar utseendet och den klassiska känslan det ger, men jag är lite osäker på hur det står sig i ett så pass utsatt utrymme som ett kök. Jag hittade en sida som beskriver bänkskivor i marmor som eleganta, tidlösa och passande i kök, badrum eller tvättstuga. De framhåller att marmor är ett klassiskt naturmaterial som ger varje bänkskiva ett unikt uttryck med levande ådring. Sidan nämner också att marmor ger rummet en exklusiv känsla och att den med rätt impregnering och skötsel kan vara en hållbar lösning. De erbjuder bland annat Vit & svart marmor bänkskiva - stenbankskiva.nu. Vad är era tankar och erfarenheter kring marmor som bänkskiva i ett kök?
10 visninger

Marmor kan vara otroligt vackert i ett kök och bidra till en exklusiv känsla. Dess unika ådring och naturliga variationer är svåra att matcha med andra material. Dock är det viktigt att komma ihåg att marmor är ett poröst material. Det innebär att det är känsligt för fläckar från till exempel vin, citron, kaffe eller olja om det inte omedelbart torkas bort. Att regelbundet underhålla och impregnera ytan är nödvändigt för att bibehålla dess skönhet och motståndskraft mot fläckar.