Frågor om trygg installation av värmepump hemma
Hejsan. Jag har märkt att vårt gamla värmesystem inte längre klarar att hålla en stabil temperatur under kalla dagar och det verkar dra betydligt mer energi än tidigare. Därför börjar jag fundera på att låta installera en luftvärmepump eftersom jag läst att installationen kan anpassas efter både planlösning och hur huset reagerar på temperaturväxlingar. Det jag undrar över är vad man egentligen behöver förbereda innan montörerna kommer och om processen brukar vara komplicerad. Finns det någon som gått igenom en fullständig installation och kan beskriva hur det fungerade i praktiken?
4 visninger

Tjena. Jag stod inför samma funderingar nyligen och blev förvånad över hur mycket hjälp man får redan från början. I mitt fall gick montörerna igenom hur rummen fungerade med luftflöden och visade vilka väggar som gav bäst spridning av värmen. Det som kändes tryggt var att välja Värmepumpsinstallation Stockholm eftersom allt ingick från första kontakt till färdig montering och jag fick tydliga instruktioner om service och hur garantin fungerar. Hela processen blev enklare när någon tog ansvar för att anpassa installationen efter huset.