top of page

Free2live Group

Offentlig·3 medlemmer

Materialvalg og kjøleplater i kjøkken design

Hei. Jeg har brukt litt tid på å lese om forskjellige materialer til kjøkken, siden jeg ikke har lyst til å velge noe tilfeldig. I den forbindelse kom jeg over en artikkel om kjøleplater på https://www.azdesign.no/no/articles/645/kjoleplater, og det fanget oppmerksomheten min fordi det var noe jeg ikke hadde vurdert før. Det virker som siden har flere slike artikler om løsninger og materialer, ikke bare produkter. Jeg prøvde å forstå hvordan dette passer inn i selve kjøkkendesignet, men ble litt usikker. Det er lett å lese seg opp, men vanskeligere å vite hva som faktisk er relevant for eget bruk. Hvordan vurderer dere slike ting når dere planlegger kjøkken?

16 visninger
Unknown member
Mar 21

Når jeg selv så på ulike løsninger, prøvde jeg å fokusere på hvordan materialene faktisk brukes, ikke bare hvordan de beskrives. I dette tilfellet virker det som kjøleplater er en del av selve arbeidsflaten og ikke et tillegg som står separat. Det betyr at de inngår i designet uten å bryte helheten. Jeg la også merke til at beskrivelsen tar opp hvordan slike overflater brukes i forbindelse med matlaging og temperaturkontroll. Det gir et litt annet perspektiv på hva en benkeplate kan være. For meg handlet det om å forstå funksjonen først og så vurdere om det passer inn i mitt kjøkken.

Medlemmer

• Gerth SniperGerth Sniper
    Gerth Sniper
  • Тania D
    Тania D
  • Erik Tams - Free2live
    Erik Tams - Free2live
bottom of page