top of page

Free2live Group

Offentlig·24 medlemmer

Madina Tarin
Madina Tarin

Materialvalg og kjøleplater i kjøkken design

Hei. Jeg har brukt litt tid på å lese om forskjellige materialer til kjøkken, siden jeg ikke har lyst til å velge noe tilfeldig. I den forbindelse kom jeg over en artikkel om kjøleplater på https://www.azdesign.no/no/articles/645/kjoleplater, og det fanget oppmerksomheten min fordi det var noe jeg ikke hadde vurdert før. Det virker som siden har flere slike artikler om løsninger og materialer, ikke bare produkter. Jeg prøvde å forstå hvordan dette passer inn i selve kjøkkendesignet, men ble litt usikker. Det er lett å lese seg opp, men vanskeligere å vite hva som faktisk er relevant for eget bruk. Hvordan vurderer dere slike ting når dere planlegger kjøkken?

7 visninger
Steven Lon
Steven Lon
i forgårs

Når jeg selv så på ulike løsninger, prøvde jeg å fokusere på hvordan materialene faktisk brukes, ikke bare hvordan de beskrives. I dette tilfellet virker det som kjøleplater er en del av selve arbeidsflaten og ikke et tillegg som står separat. Det betyr at de inngår i designet uten å bryte helheten. Jeg la også merke til at beskrivelsen tar opp hvordan slike overflater brukes i forbindelse med matlaging og temperaturkontroll. Det gir et litt annet perspektiv på hva en benkeplate kan være. For meg handlet det om å forstå funksjonen først og så vurdere om det passer inn i mitt kjøkken.

Medlemmer

• Harsh RoyHarsh Roy
    Harsh Roy
  • Ganry Fort
    Ganry Fort
  • Sia Enko
    Sia Enko
  • Billie Nikelson
    Billie Nikelson
  • Andrew Zarudnyi
    Andrew Zarudnyi
bottom of page